piątek, 9 września 2011

Brave new world

Byłem dzisiaj świadkiem świetnej sceny. W restauracji obok biura, do której wpadliśmy na obiad, siedziało siedmioro staruszków, prawie same kobiety - na oko średnia wieku pod osiemdziesiątkę, z pewnością nikt nie miał mniej niż 75 lat. Czekając na zupę, przez przypadek usłyszałem, o czym rozmawiają i z wrażenia najpierw opadła mi szczęka, a chwilę później się szczerze uśmiechnąłem. Strzępki rozmowy, które do mnie dotarły, brzmiały mniej więcej tak:
- Słuchaj, musisz mieć na Skype (...)
- Zainstalowałam to sobie, ale (...)
- Ale wiesz, ten mój antywirus mi wyświetla komunikat (...)
- Ależ Zosiu, powinnaś wejść tu i tu i zmienić ustawienia na (...)

Bez strachu, kompleksów, sensacji, uprzedzeń - po prostu normalna rozmowa użytkowników (a właściwie użytkowniczek) komputerów, przy czym dało się wyczuć fascynację, a nawet pewną frajdę z odkrycia fajnego, nowego świata. 



Bardzo mi to poprawiło humor również dlatego, że było to świeże, autentyczne, bez żadnego szpanu i puszenia się. Jakże odświeżające po wszystkich geekowskich imprezach branżowych i innych barcampach. Warto czasem zejść z tej wieży z kości słoniowej o nazwie "IT", żeby zobaczyć dla kogo tworzymy te nasze technologie, kto tego potrzebuje i jak bardzo jednak zmienia się świat.


PS.: kolega uświadomił mi później jeszcze jeden aspekt tej scenki: świadczy ona również o tym, jak szalenie ucywilizowały się technologie informatyczne w ciągu ostatnich kilkunastu lat. To jest bardzo optymistyczne i daje solidny zastrzyk pozytywnej energii do pracy :)





1 komentarz:

Tagi

agd (1) agile (2) Agile tuning (2) amica (1) antysemityzm (1) autoserwis (2) biurokracja (2) blog (1) blog polityczny (1) blogger (1) brak tematów (1) branding (2) Chiny (1) content (1) czas wolny (1) dane osobowe (2) defekt muzgó (1) dziecko (1) dziennikarstwo (2) dziura (1) edukacja (1) ekologia (2) employer branding (1) etyka marketingu (1) ezoteryka (1) fail (3) felieton (1) fiat (3) foto (3) fotoblog (1) fun (1) głupi marketing (5) głupota (2) google (1) gospodarka (1) handel (2) hipermarkety (1) hr (1) hrcamp (1) idea (2) indywidualizm (1) informacja (1) innowacyjność (1) instrukcja (2) internet (5) it (1) jacek gadzinowski (1) jan nowicki (1) komiks (1) konferencja (2) kontakty (2) Kraków (1) król dawid (1) kurnik (1) mandat (2) manpower (1) marka (1) mastercook (1) matka kurka (1) misja (1) networking (2) niefrasobliwość (1) niegospodarność (1) nissan (1) obsługa klienta (7) ochrona środowiska (2) organizacja (2) pazerność (1) piłka nożna (1) poczta polska (2) polactwo (1) polemika (1) policja (1) polityka (3) polska polityka (1) pomnik (1) pr (1) prasa (3) prawo (3) profeo (1) project management (2) promocje świąteczne (1) przestrzeń publiczna (3) raport (1) reklama (3) rozwój (1) sąd (1) serwis (1) slogan (2) social media (3) społeczeństwo (1) społeczności (1) szkło kontaktowe (1) translator (1) treści (1) trudny klient (2) tv (1) viamot (2) walentynki (2) web 2.0 (2) więzi społeczne (1) współpraca (1) wykroczenie (2) z dziejów głupoty polskiej (4) zapalenie jaźni (1) zarządzanie (1) zdjęcia (1) znajomi (2)